Webzinner

Blog


Webzinner

Gedecentraliseerde marketingstructuur en de plicht van sociale platforms om consumenteninhoud te reg

Voordelen van een gedecentraliseerde marketingstructuur

Hoewel veel bureaus een gecentraliseerde marketingstructuur gebruiken, heeft recent onderzoek aangetoond dat meer dan de helft van de industrie in de nabije toekomst naar een gedecentraliseerd model zal gaan. Decentralisatie heeft verschillende voordelen, waaronder de mogelijkheid voor individuele afdelingen om hun eigen innovatieve ideeën te ontwikkelen of de mogelijkheid om meer gespecialiseerde diensten aan te bieden.

1) Uitgebreide specialisatie

Een gedecentraliseerde marketingstructuur zal leiden tot meer uitbestedingswerk, aangezien personeelsleden hun capaciteiten willen uitbreiden met gespecialiseerde vaardigheden. De ontwikkeling van gespecialiseerde vaardigheden kan leiden tot de opkomst van veel gespecialiseerde bureaus. In een dergelijke omgeving zullen professionals in staat zijn om blijvende relaties met klanten aan te gaan en deze in de loop van de tijd te ontwikkelen.

2) Rechten van lokale teams

Een gedecentraliseerd marketingsysteem is goed nieuws voor kleine bureaus, omdat interne marketingteams vaak de kant kiezen van kleinere, flexibelere bureaus. We zullen ook een grotere verschuiving naar ontwerpwerk zien. Bureaus die uitblinken in projectwerk en die goed samenwerken met andere bureaus, zullen marktleiders blijken te zijn.

3) Beste instelling

Met een gedecentraliseerde aanpak zullen er meer opties zijn om aangepaste campagnes te maken voor specifieke merken, producten en doelgroepen. Dit is een geweldige kans voor digitale bureaus die op maat gemaakte advertenties en inhoud kunnen aanbieden. De wildgroei aan aangepaste campagnes en betrouwbare rapporten die klanten helpen de verkregen resultaten te begrijpen en analyseren, kan leiden tot langdurige en vruchtbare partnerschappen.

4) Snellere distributie van inhoud

Ons bureau gelooft dat we in gedecentraliseerde teams sneller kwaliteitsinhoud kunnen produceren. Onze teams vertrouwen op unieke en vaak totaal verschillende data. Deze gegevens sturen hun beslissingen over inhoud en advertentiestrategieën. Door ze alleen te laten werken en vervolgens de resultaten te delen, heeft dit meer voordelen.

5)Verbindingen met grote merken

Gespecialiseerde bureaus (vooral kleine) zullen profiteren van een gedecentraliseerde marketingstructuur omdat ze gemakkelijker relaties kunnen aangaan met grote merken. Grote merken zullen ook een bredere selectie van bureaus hebben waarmee ze willen samenwerken en zullen meer aandacht krijgen en toegang krijgen tot diepere expertise.

6) Kansen voor strategie en creativiteit

De gedecentraliseerde structuur zal de vraag doen toenemen naar datgene waar bureaus het beste in zijn: strategieën ontwikkelen en creatief zijn. Bureaus die kunnen putten uit ervaring met meerdere bedrijven, zullen diepere strategieën en een verscheidenheid aan creatieve ideeën kunnen bieden.

7) Dynamische samenwerking tussen agentschappen

Vroeger waren er maar een paar manieren om contact te maken met je publiek. Het internet kwam eraan en er zijn nu honderden, zo niet duizenden manieren om het publiek te bereiken. Een gedecentraliseerd marketingsysteem stelt merken in staat om te communiceren met bureaus die gespecialiseerd zijn in een of meer marketingniches, waardoor meer bureaus kunnen samenwerken met één merk.

8) Meer innovatie en behendigheid

Het schijnbaar eindeloze goedkeuringsproces voor strategieën is de dood voor innovatie. Het kan vaak maanden duren voordat nieuwe innovatieve strategieën of ideeën zijn goedgekeurd, en klanten huiveren bij de gedachte aan veranderende strategieën. Een gedecentraliseerd marketingsysteem stelt bureaus in staat sneller te handelen en innovatiever te zijn, wat leidt tot betere resultaten voor hun klanten.

9) Geoptimaliseerde en efficiënte tijdsbesteding

Nu decentralisatie de nieuwe norm wordt, denk ik dat merken en marketeers minder zullen vertrouwen op face-to-face ontmoetingen en meer op waarde. Meer teams die op afstand werken, worden gemakkelijker te beheren. Zo’n bureau is de ideale partner voor merken die hun teams willen opschalen en hun bureaus flexibel willen benaderen.

10) Betere besluitvorming

Soms kunnen beslissingen die van de top komen erg frustrerend zijn voor mensen die maanden aan een strategie werken. Een gedecentraliseerde aanpak stelt de mensen die verantwoordelijk zijn voor merken en budgetten in staat betere beslissingen te nemen. Dit kan tot betere resultaten leiden.

11) Groeiende verantwoordelijkheid en ideeën

De verantwoordingsplicht zal groeien naarmate elk team specifieke doelen en maatstaven heeft om te volgen. Teams zullen nog steeds rapporteren aan de directietafel. Maar als ze correct zijn geconfigureerd, hebben ze belangrijke statistieken. Door elk team te versterken, nemen ze de verantwoordelijkheid voor hun specifieke marketinginspanningen. In dit opzicht zal het aantal ideeën dat ze genereren ook toenemen.

12) Sterkere virtuele bedrijven en agentschappen

Gezien de wereldwijde economische crisis die door COVID-19 is veroorzaakt, is het duidelijk dat 100% van de telewerkbedrijven een duidelijk voordeel had ten opzichte van de rest. In de toekomst zullen meer werknemers op afstand willen werken en zullen meer bedrijven goed zijn in het managen van teams op afstand. Gedecentraliseerde agentschappen zullen de winnaars zijn.

Hoe word je een goede marketingleider?

Veel marketeers streven ernaar om executives te worden die hele teams kunnen begeleiden naar commercieel en creatief succes. Maar ondanks de aantrekkingskracht om marketingmanager te worden, is het een buitengewoon moeilijke rol in het bedrijf. Veel marketeers doen het goed in het maken van content of het onderzoeken, maar missen de vaardigheden en ervaring die nodig zijn om goede managers te zijn.

Ken uw rol als leider

Als je al marketinghoofd of op het punt staat te worden, is de kans groot dat je enige ervaring hebt met werken onderaan de marketinghiërarchie. Inhoud produceren, presentaties maken en onderzoek doen is het enige dat sommige leidinggevenden kunnen doen, maar uiteindelijk zult u deze taken moeten vergeten en meer nadruk moeten leggen op het beheren van uw marketingafdeling. Dit komt omdat het niet jouw rol is om een ​​creatieve goeroe te zijn, maar om een ​​geweldige leider te zijn die anderen naar succes leidt, overwerk en geschillen tussen groepen voorkomt en duur is boven het budget.

De subtiliteiten van teamleiderschap

Als je weinig ervaring hebt met leiderschap, kan het ontzettend intimiderend zijn om een ​​leider te worden. De beste leiders begrijpen hoe ze een duidelijke visie voor hun team kunnen ontwikkelen voordat ze individuele teamleden in staat stellen om die visie op de meest effectieve manier te realiseren.

Mogelijkheid om veranderingen door te voeren

Een van de belangrijkste elementen van commercieel succes voor elke marketingmanager is of ze verandering kunnen aanbrengen. Veel mensen erkennen de noodzaak van verandering, maar relatief weinig van hen kunnen het ook daadwerkelijk realiseren. Dit komt doordat verandering inherent destructief is en de status quo bedreigt. Goede leiders zijn die professionals die weten hoe ze verandering in het team kunnen stimuleren zonder de individuele teamleden te hinderen.

Je moet de verantwoordelijkheid nemen

Ten slotte moeten goede leiders de verantwoordelijkheid nemen voor hun mislukkingen. In de marketingbranche is mislukking onvermijdelijk. Als je op een mislukking reageert door je team de schuld te geven en te weigeren de nodige aanpassingen aan de afdeling aan te brengen, zul je nooit succesvol zijn.

Verantwoordelijkheden van sociale platforms

Twitter heeft onlangs de ongelooflijke beslissing genomen door een waarschuwingslabel toe te voegen aan enkele van de tweets van Donald Trump. Dit wekte natuurlijk veel woede op bij de president en veel vragen over de rol van sociale media als arbiters van de waarheid. Twitter was, net als andere socialemediagiganten, vanaf het begin duidelijk: als ze ingrijpen, vernietigen ze het recht op vrijheid van meningsuiting. Dit is de eerste keer dat ze hun nieuwe beleid hebben geïmplementeerd. Had Twitter gelijk? Zoals altijd is het antwoord niet helemaal duidelijk. Dit brengt ons terug bij de hoofdvraag: wat is de rol van sociale media? Zijn ze verantwoordelijk voor wat gebruikers posten?

Sociale media hebben, net als traditionele media, een enorme impact op de samenleving. Het is te idealistisch om te denken dat mensen niet afhankelijk zullen zijn van wat ze op internet consumeren, en zeker niet van invloedrijke publieke figuren. Inderdaad, de berichten van Trump (en zelfs enkele andere publieke figuren) zijn vaak niet helemaal waar, en het publiek heeft het recht om niet bedrogen te worden. De beslissing zelf om een ​​algoritme te hebben dat regelt welke inhoud mensen zouden moeten zien, heeft echter ook invloed op het wereldbeeld van gebruikers. Dit zal uiteindelijk niet alleen gevolgen hebben voor de politiek, maar ook voor merken.

Waarom crossmarketing werkt in China

Volgens Alizila en het eMarketer-rapport is de e-commercemarkt van 1,94 biljoen dollar in China de grootste ter wereld en verdrievoudigt de omzet van 600 miljard dollar. Sommige marketingstrategieën werken beter dan andere – en cross-marketing heeft goed gewerkt in China.

Crossmarketing is vooral relevant voor de detailhandel, zoals cosmetica, schoenen en streetwear. Jonge consumenten genieten van merken die advertenties maken en bewustwording creëren met exclusieve lijnen. De luxemerken Burberry, Trussardi, Hermès, Gucci, Prada, Perfect Diary en Louis Vuitton gebruiken momenteel bijvoorbeeld cross-marketing om samenwerkingen met hedendaagse kunstenaars of musea te promoten.

Volgens McKinsey & Company geven millennials in China geld uit om hun succes en individualisme in het dichtstbevolkte gebied ter wereld te demonstreren. Chinese consumenten van Gen-Z zijn ook geïnteresseerd in het uiten van hun individualiteit. Deze zoektocht naar authenticiteit zet jonge Chinese consumenten ertoe aan om op zoek te gaan naar limited edition- en nicheproducten. Bij online winkelen is persoonlijke digitale ervaring ook een topprioriteit, en jonge consumenten verwachten dat e-commerce-websites hun eerdere aankopen volgen, zodat ze vergelijkbare aanbiedingen kunnen zien. Daarom moet personalisatie een topprioriteit zijn voor zowel online als offline retailers.

Consumenten in China schreeuwen om extravagante aanbiedingen, niet om oude advertenties van mooie meisjes in merkkleding die poseren op jachten. Crossmarketing zal in de toekomst dus nog populairder worden en er zullen veel meer deelnemers zijn.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

webdesign bureau

https://webdevelopmentapp.com/nl/

Comments are closed.